Το AdWorld Conference 2021 πραγματοποιήθηκε τον Μάιο εξ ολοκλήρου online. Το συνέδριο διήρκεσε 3 ημέρες με 3 παράλληλα stages ομιλητών.
Οι ομιλίες και οι παρουσιάσεις κάλυψαν κυριολεκτικά όλες τις πλευρές του (digital) marketing. Από Branding, Social Media, Videos Ads μέχρι SEO, CRO και Artificial Intelligence.
Παρακάτω συνοψίζουμε κάποιες στρατηγικές, τάσεις και στοιχεία που μας άρεσαν στο AdWorld.
Search Engine Optimization
Περιεκτική και στοχευμένη ομιλία του Manick Bahn της linkgraph / Search Atlas σχετικά με τους 1.000 ranking factors της Google.
O Manick εστίασε σε 4 άξονες του SEO οι οποίοι είναι:
- Authority
- Page Experience
- Content
- Keyword/Industry Specific
Κάθε άξονας έχει τη δική του σημασία στο SEO όπως πιθανόν ήδη γνωρίζετε. Επιπλέον, για κάθε άξονα έχουμε επιμέρους ranking factors και signals που χρησιμοποιεί η Google για την κατάταξη των αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Authority:
- Αριθμός από linking domains
- Αριθμός linking pages
- Anchor text
- Alt tag για εικόνες
- Guest Posts links
Page Experience:
- Page Loading Speed
- Chrome UX Report
- Organic Click Through Rate for a keyword
- Organic CTR for All Keywords
- Bounce rate
Content:
- Keyword in description
- Title tag starting with keyword
- H1
- LSI Keywords (Least Semantic Indexing)
- In-Depth Content
Keyword/Industry Specific:
- User browsing history
- User search history
- Local Searches
- Top stories
- Length keyword in subdomain
- Transaction searches
Στο παρελθόν το Authority είχε τη μεγαλύτερη δύναμη και σημασία όσον αφορά τα SERPs (Search Engine Results Pages). Ωστόσο αυτό φαίνεται πως αλλάζει -φυσικά το authority παραμένει σημαντικό-.
Τι σημαίνει στην πράξη το παραπάνω γράφημα;
Ο συνδυασμός User Experience, στοχευμένου ποιοτικού περιεχομένου που καλύπτει ανάγκες του κοινού (keyword specific) θα φέρουν βελτιωμένα αποτελέσματα στην Google.
Επειδή όμως μιλάμε για SEO, η υπομονή και ο χρόνος είναι απαραίτητα!
Copywriting
Η Alex Cattoni, Copywriter και founder στο Copy Posse έδωσε μία ενθουσιώδη ομιλία. Παρουσίασε ένα framework 6 σημείων το οποίο βοηθάει να κατανοήσουμε το κοινό που απευθυνόμαστε ως marketeers.
Επιπλέον, ακολουθώντας τη μέθοδό της μπορείτε να γράψετε καλύτερο content. Περιεχόμενο που δεν λέει για μία ακόμη φορά “είμαστε οι καλύτεροι, αγοράστε τώρα”.
6 P’s
- Problem – Ποιο είναι το βασικό πρόβλημα του καταναλωτή;
- Pain – Ποιες είναι οι παρενέργειες ή τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλούνται από το πρόβλημα;
- Prescription (USP) – Ποιο είναι το «μυστικό» ή η λύση για να ξεπεραστεί το πρόβλημα.
- Pivot, from them to you – Για ποιο λόγο έχετε αναπτύξει το προϊόν.
- Positioning – Πώς διαφοροποιείται το προϊόν/υπηρεσίας σας από παρόμοιες λύσεις που έχουν εμφανιστεί στο παρελθόν.
- Product – Παρουσιάστε το προϊόν και τα πλεονεκτήματά του.
Best Quote:
People don’t buy your product. They buy the OUTCOME of your product.
Video Ads
Τα τελευταία χρόνια το Video σε όλες τις πλατφόρμες (Facebook, Instagram, YouTube και πλέον TikTok) παρουσιάζει αλματώδη άνοδο ως μέσο διαφήμισης.
Παρακάτω χρήσιμα tips από τη digital στρατηγική του Sebastian Beja για το YouTube.
- Research
Βρείτε keywords που αναζητούν οι χρήστες στο YouTube. Μην βλέπετε απλά τι κάνει ο ανταγωνιστής σας. Εργαλεία για YouTube Keyword Research;
Μπορείτε να βασιστείτε στο ahrefs αλλά και στον Keyword Explorer, το TubeBuddy ή ακόμα και το Google Trends.
- Optimization
Τώρα που έχετε μία λίστα από δημοφιλή και meaningful keywords εισάγετέ τα στα Video σας. Πιο συγκεκριμένα, βελτιώστε:
- Video Titles
- Descriptions
- Tags
- Hashtags
- Content
Όλοι και όλες λένε πως Content Is The King ή ακόμη καλύτερα Built it and they will come. Αυτό όμως δεν είναι πάντα αλήθεια. Στο σημερινό ανταγωνιστικό τοπίο Optimized Content is the King.
Για αυτό είναι σημαντικό να δημιουργήσετε περιεχόμενο βασισμένο στις ανάγκες του κοινού. Αυτές τις ανάγκες μπορείτε να τις βρείτε από το Keyword Research του 1ου βήματος.
Bonus: 7 Video προτάσεις του Travis Chambers για eCommerce Ads
- Spokesperson Anchor: Βίντεο-παρουσίαση του προϊόντος με ομιλία και παρουσία ανθρώπου.
- Product Demo: Δείξτε όλα τα δυνατά σημεία των προϊόντων σας. Αυτά που ο καταναλωτής πρέπει να δει ώστε να αντιληφθεί αν καλύπτει τις ανάγκες του.
- Social Proof: Γνώμες, κριτικές, απόψεις πελατών ή influencers για το προϊόν σας.
- Dynamic Ads: Αυτοματοποιημένες διαφημίσεις για τεστάρισμα δημιουργικών και απόδοσης.
- Case Study: Παρουσίαση μέσω ελεγχόμενης εφαρμογής του προϊόντος σας και των αποτελεσμάτων.
- Lifestyle: Δείξτε τα προϊόντα σας σε καθημερινό περιβάλλον. Πώς χρησιμοποιούνται/φαίνονται στην πράξη;
- Unboxing: To packaging, η ευχαριστήρια κάρτα και το προϊόν εντάσσονται στο συνολικό Customer Experience.
Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις γνωρίζουν πως η παραγωγή και προώθηση Videos στο YouTube δεν είναι τόσο εύκολη όσο στα social media.
Γιατί αξίζει να σταθούμε στο YouTube ως κανάλι διανομής;
- Επειδή συχνά ξεχνάμε ή παραβλέπουμε πως στο YouTube τα views αυξάνονται με το πέρασμα του χρόνου. Σε αντίθεση με τα videos σε άλλες πλατφόρμες (Instagram, TikTok, Facebook) όπου η πλειοψηφία των θεάσεων γίνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα.
- Ο μέσος χρόνος θέασης στο YouTube είναι σημαντικά μεγαλύτερος από ότι σε άλλα marketing channels.
- Το YouTube είναι η 2η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά την Google (ενώ ανερχόμενη είναι και η Amazon).
Το AdWorld Conf είχε προφανώς αρκετές ενδιαφέρουσες ομιλίες. Μερικές από αυτές ήταν φυσικά η συνέντευξη του Seth Godin ο οποίος αποδόμησε τα Marketing Funnels. Αν μπορούσαμε να συνοψίσουμε την άποψή του σε μία πρόταση: “Σταματήστε να σκέφτεστε μόνο τα funnels. Αξιοποιήστε τους ανθρώπους-πελάτες σας”.
Πώς γίνεται αυτό;
Θα απαντήσουμε σε επόμενο άρθρο!
Όλοι μας, marketers, ιδιοκτήτες eBusiness και e-shops, βλέπουμε τον ανταγωνισμό και το κόστος διαφήμισης να αυξάνεται συνεχώς. Επομένως, πρέπει να αξιοποιήσουμε και νέα εργαλεία για την βιώσιμη ανάπτυξη μίας επίχειρησης στο online περιβάλλον.
Με αφορμή το AdWorld θα ακολουθήσουν και άλλα άρθρα. Το ίδιο θα συμβεί με το eCom World Conference που διεξάγεται 28-29 Ιουνίου και η tab.gr συμμετέχει ως Solution Provider με Virtual Booth.
Αν παρακολουθήσατε κι εσείς το AdWorld μοιραστείτε τις σκέψεις σας ή τις εντυπώσεις σας!